دختران بالا شهری – Uptown Girls 2003 – نقد و بررسی

دختران بالا شهری - Uptown Girls (2003)

دختران بالا شهری – Uptown Girls (2003)

نقدو بررسی فیلم دختران بالا شهری – Uptown Girls محصول سال ۲۰۰۳ میلادی: 

۲ ستاره

دقایق ۷۵ فیلم دختران بالا شهری بود! که تازه در موضوع و ماجرا، این پتانسیل نشون داده شد که میتونست یک فیلم خوب باشه! یک درام دیوانه کننده ولی لذت بخش! اما این فیلم اینطور نبود! شاید به خاطر بازیگر اصلی و یا نداشتن سرمایه کافی برای خلق صحنه های مناسب بود..! شاید برای بیش از اندازه کلیشه ای کردن ماجرا و تقابل خیلی دست بالا از کودک بزرگسال و بزرگسال بچه! شاید اگر بیشتر فیلم ماجرای رابطه ی بین این دوتا بود بهتر میشد! تا ماجرای شخصی و زندگی پلشت بزرگسال بچه! خیلی قشنگ تر از چیزی میشد که فکرش را بکنید…

مفهوم کلی دختران بالا شهری:

کل ماجرای فیلم در رابطه با برقراری تعادل میان دوره های مختلف زندگی، احساس های پلکانی و همچنین شنا کردن در مسیر رودخانه در عین لذت بردن از جریان آب بود! اینطوری توصیف کردم که متوجه بشید! لزوما استفاده از کنایه های عجیب و غریب یک متن را شاعرانه نمیکنه! و همچنین گاهی یک فیلم ساده تر ولی عمیق تر میتونه تاثیر گذار تر باشه! یاد فیلم روز هشتم (The Eighth Day (1996  افتادم! این فیلم هم میتونست به همون اندازه زیبا باشه ولی خب خرابش کرده بود! میخواست یک درونمایه ی کمدی رمانتیک بهش بده که اصلا هیچ ربطی به اصل ماجرای فیلم نداشت!
نیازی هم نیست برای نشون دادن درام ماجرا، ۵۰% فیلم، اشک توی چشم بازیگرا باشه!

مشکل دیگه و بزرگ فیلم اینه که مشخصه کارگردان داره فیلم را به سمتی که میخواد و قراره پیش بره! میکشونه… و این برای بیننده جالب نیست!

مشکلات خیلی ضایع:

در ضمن، هیچکس فیلم شما را جدی نمیگیره وقتی مدام توش اسم تامی گان را میارید! (تامی گان Tommy Gunn  یک بازیگر فیلم های پورنوگرافیک هست)! البته شاید به شهرت عمو جانی نرسیده باشه! ولی به هر حال یک فیلمساز خوب باید مراقب اسمی که انتخاب میکنه باشه!! همچنین لقب اسلحه مشهور مافیایی  هم هست! اسم خود فیلم هم از اسم یک آهنگ از بیلی جول Billy Joel  با همین نام برداشته شده!
جدای از همه ی این ضعف ها شخصیت های فیلم طوری طراحی شدن که اصلا! به راحتی باهاشون ارتباط برقرار نمی کنید! هیچکس نه خودش را مطابق با هیچکدوم از شخصیت ها میبینه نه میخواد باشه!

توصیه می کنم نبینید!
  • یک سوال: به نظر خودتون، شما یک بزرگسال بچه هستید؟ یا یک کودک بزرگسال؟

 

جلب توجه

نکرد

موضوع و محتوا

موضوع خوب بود ولی نحوه بیانش افتضاح بود!

فیلمنامه

این همون قسمت افتضاح نحوه بیان موضوع فیلم بود!

موسیقی

به خاطر انتخاب موسیقی صحنه ی درون فنجان ها این ستاره را بهش میدم!

صحنه پردازی

نه! چنگی به دل نمیزنه!

فیلمبرداری

مبتدی بود و گاهی هم حس ماجرا را خراب میکرد!

شخصیت

افراطی و اغراقی!

بازیگران

داغان!

کارگردانی

ضعیف!

پایان عالی

کلیشه!

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. گفت:

    فیلم یه موضوع یگانه نداشت
    خیلی در هم پیچیدگیش زیاد بود
    بنظرم نداشتن یه بازیگر خفن نمیتونست اونقدرا هم فرقی ایجاد کنه یه جوری نبود آدم بخواد راجع بش حرف بزنه یا به کسی معرفیش کنه!
    به بیان واضح تر ..فیلم لذت بخشی نبود!
    با اینکه شخصیتاش یه طوری نبودن که آدم بتونه راحت ارتباط برقرار کنه یا دلش بخواد انطباقی بینشون باشه خیلی موافقم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *