فیلم Now You See Me 2013 یک شعبده بازی طولانی

فیلم Now You See Me 2013 یک شعبده بازی طولانی

فیلم Now You See Me 2۰۱۳ یک شعبده بازی طولانی!

بررسی فیلم Now You See Me 2013: 

۶ ستاره

گندترین قسمت ماجرا:

اول از همه بگم این پسره جسی آیزنبرگ Jesse Eisenberg یک الدنگ به تمام معناست! صرفا به خاطر اینکه یهودی هست و یهودی ها اکثرا از یهودی ها انتخاب می کنند! وارد سینما شده!! نه استعداد داره نه قیافه داره نه شعور داره نه هیچی! جزو حال به هم زن ترین آدم هاییه که میشه جلوی دوربین قرار داد! بهتره صورتشو کف کیسه ی استفراغ چاپ کنند! برای همین که کسی توی وبسایتم بالا نیاره روی صورتش عکس پی پی گذاشتم که بهتر باشه!

در خود فیلم هم پایین ترین سطح شعبده را به نمایش گذاشت!

ولی خب فیلم طوری وانمود میکنه که انگار بهترین شخصه و خیلی سر تر از بقیه جلوه داده میشه! همه دخترا تو کفشن! گول نخورید و حماقت نکنید! فیلم داره این شخص را به شما تحمیل میکنه!

چون این فیلم بیشتر روی بازیگر میچرخه، یه نگاهی به بازیگرها میندازیم:

بازیگران:

وودی هارلسون Woody Harrelson بازیگری با میمیک صورت متفاوت هست و معمولا در هر فیلمی چهره اش به یادتون میمونه! بد بازی نمیکنه به نقشش میاد!

ایسلا فیشر Isla Fisher افتضاح بازی میکنه… تقریبا به هیچ نقشی نمیاد! وقتی در یک فیلمی نقش زیادی داشته باشه یعنی اون فیلم خودش را محکوم به تباهی کرده!

دیو فرانکو Dave Franco داداش عقب مونده ی جیمز فرانکو بازیگر با استعداد سینماست! هرچقدر از جیمز خوشتون بیاد، از دیو حالتون بهم میخوره!

مارک رافالو Mark Ruffalo من از بازیش خوشم نمیاد خیلی ضایع میخواد بگه که خیلی طبیعی دارم بازی میکنم! و خیلی عمیق شدم توی حس! مثل سرامیکیه که زیادی طرح چوب یا سنگ به خودش گرفته! جوگیر نباش مالی نیستی!

ملانی لورنت Mélanie Laurent بهتر از بقیه بازی کرد! هنرمند فرانسوی! و تنها نکته ی مثبت فیلم!

ملانی لورنت Mélanie Laurent - فیلم Now You See Me 2013

ملانی لورنت Mélanie Laurent – فیلم Now You See Me 2013

مورگن فریمن Morgan Freeman و مایکل کین Michael Caine هم بازیگران خوبی هستند و طبق معمول خوب بازی کردند!

کارگردان این فیلم هنوز سبک درستی برای خودش انتخاب نکرده و صرفا این شاخه اون شاخه میپره!

خود فیلم Now You See Me 2013!:

صحنه هاش خیلی مصنوعیه بهتر بود اگر از شعبده ی واقعی استفاده می کرد! وقتی رد پای جلوه های ویژه باشه اصلا جذاب نیست! و چیزی که خیلی به چشم میخوره استفاده ی بی رویه از ابهام در فیلم هست! این موضوع باعث میشه یک بار برای همیشه! این فیلم مثل معمای حل شده جلوه کنه و دیگه حس سرگرم کنندگی و هنری هم نداشته باشه.

انگار یک اعتقاد و یک دینی به جادو و جادوگری داره! زیادی داره مقدس و خفن جلوه میده… همه میدونیم صرفا برای سرگرمی شعبده بازی صورت میگیره! هیچ چیز جادویی هم نیست. گاهی یک نبوغ پشتشه گاهی هم صرفا تردستی و حواس پرتی! واسه چی جو الکی میدی! اون حسی که خود نویسنده یا کارگردان داره را به زور میخواد بده تو حلق بیننده..! من به شخصه تحمیل و فشار را از سمت فیلم تمام مدت حس کردم! اون از تحمیل بازیگر این هم از تحمیل داستان!

صحنه ی آخر که ماشین چپ کرد و غلتید! آخر سر روی چرخ ها ثابت شد ولی در صحنه ی بعدی دوباره یهو چرخید و غلتید! چه وضعشه؟

نکته اساسی: 

چیزی که خیلی مهم هست اینه که ما در زبان خودمون برای شعبده، لفظ جادو را به کار نمی بریم! چون در واقع شعبده باز کسیه که حقه میزنه ولی جادوگر کسیه که از علم جادو برای کارهاش استفاده میکنه! ولی در زبان انگلیسی این دو یکی تلقی میشه و لفظ مجیک Magic را به کار می برند! یک اشتباه مسخره و غیر عمدی برای واقعی نشون دادن حقه…

توصیه می کنم ببینید!
  • یک سوال: شما به شعبده بازی اعتقاد دارید؟ از چه نظر؟

 

جلب توجه

خب شعبده بازی و معما باعث میشه آدم بخواد ببینه چی میشه! ولی فیلم کاملا یک بار مصرفه!

موضوع و محتوا

موضوعش کاملا چرت بود!

فیلمنامه

با اینکه مبهم بود ولی منظور را رسوند!

موسیقی

تقریبا خوب بود!

صحنه پردازی

جلوه های ویژه ی سطح پایین!

فیلمبرداری

نرمال

شخصیت

بدک نبود!

بازیگران

به جز اون دوتا که خیلی رو اعصاب بودند! بقیه خوب بود!

کارگردانی

تقریبا همه کارها را بازیگر ها کردند!

پایان عالی

من به این پایان عالی نمیگم! برعکس این پایانی بود که باعث میشه دفعه ی دیگه این فیلم را نبینم! آخر فیلم مثل یک شعبده ای بود که حقه اش رو شده! و دیگه کی حاضره حتی بهش فکر کنه! خودش حس ماجرا را از بین برد!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *