۴ دسته آدم با سلیقه و نقطه نظر های مختلف!

4 دسته آدم با سلیقه و نقطه نظر های مختلف

۴ دسته آدم با سلیقه و نقطه نظر های مختلف

۴ دسته آدم با سلیقه و نقطه نظر های مختلف!

آدم ها بر اساس سلیقه و نقطه نظر شون به چهار دسته ی مختلف تقسیم می شوند! زور الکی نزنید از این چهار دسته خارج نیستید!

این سلیقه و انتخاب آدم ها در همه ی قسمت های زندگی قابل مشاهده است! اگر قرار است از یک فیلم خوشتان بیاید! اگر می خواهید بگویید کدام شخص چهره زیبایی دارد! اگر عاشق یک ماشین هستید! اگر فلان لباس را برای پوشیدن انتخاب می کنید! در تمامی موارد شما جزو یکی از این چهار دسته از سلیقه و نقطه نظر های مختلف قرار خواهید گرفت!

قبل از هر چیز بهتره چند تا مفهوم را مشخص کنیم تا وقتی صحبت از سلیقه و نقطه نظر میشه، همگی یک موضوع واحد در ذهنمون باشه! و دچار برداشت های مختلف نشیم.

مفاهیم:

اول از همه قالب اصلی موضوع مورد بررسی است! هر چیزی یا طبق اصول زیبایی شناسی، یا زیباست و مورد پسند! یا زشت و ناجور تلقی می شود! دسته ای از موارد هم صرفا به خاطر سلایق شخصی هر فرد مطلوب واقع می شود!

داشتن سلیقه یعنی اینکه فرد بتواند بین زشت و زیبا را تشخیص دهد! سلیقه ای خوب است که همه پسند تر باشد؟ نه! سلیقه ای خوب است که خوبی ذاتی را تشخیص دهد! برای مثال پاکیزگی خوب است. فرد با سلیقه یک خودروی تمیز را به خودروی کثیف و آلوده ترجیح میدهد! این انتخاب صحیح است! خوبی و زیبایی معیار های خاص خود را دارند که ثابت هستند! می توان آن را سنجید و رتبه و درجه دارند!

داشتن نقطه نظر یعنی اینکه فرد از زاویه ای به مسائل نگاه کند که دیگران نمی کنند! اینطور افراد دارای سلیقه های خاص هستند! نه اینکه صرفا به خاطر زیبایی ذاتی آن چیز، آن را بپسندند! بلکه چیزی را که مورد علاقه ی خود می دانند بنا به دلایل شخصی پذیرفته اند و با آن ارتباط نزدیک برقرار کرده اند! این تیپ آدم ها لازم نمی بینند سلیقه ی همه گیر داشته باشند! شاید از یک موسیقی خوششان می آیند که آنقدرها هم محبوب و معروف نیست! اما دلایل خاص خود را دارند و از بیان سلیقه ی خود واهمه ندارند! این موارد به هیچ عنوان ثابت نیستند و از هیچ قانون خاصی تبعیت نمی کنند!

دسته بندی:

  1. آدم های بد سلیقه! یعنی آن دسته از افراد که آنچه را می پسندند، ارزش ذاتی پایینی دارد! یک طورایی آشغال پسند هستند!
  2. آدم های خوش سلیقه! یعنی از میان معیار های سنجش واقعی! همیشه آنچه را می پسندند، نمره ی بالایی از ارزش و زیبایی ذاتی دارد!
  3. آدم های با سلیقه خاص! این دسته از افراد سلیقه ی خاص دارند! یعنی اگر چیزی را می پسندند برای قلب خودشان است! اهمیتی به نظر دیگران نمی دهند چون از میان انتخاب های مختلف به سراغ آن چیزی می روند که با میل شخصیشان انتخاب می کنند! تحت تاثیر قرار نمی گیرند! جوگیر نمی شوند، دمدمی مزاج نیستند! بیشتر فانتزی هستند تا روتین و صرفا خوب!
  4. آدم های میمون! این دسته که متاسفانه اکثریت جامعه و مخصوصا اکثریت ما ایرانی ها را در بر گرفته است! بسیار احمق و کودن و نادان هستند و مانند میمون که صرفا تقلید می کند! هر مزخرف و خزعبلی به آن ها ارائه دهید می پذیرند! کافی است یک سطل آشغال را به عنوان بهترین وعده ی غذایی در تلویزیون تبلیغ کنید! این دسته از آدم ها با ولع یکی از وعده های غذایی خود را کیسه ی زباله ی خود قرار می دهند! عکس می گیرند و در اینستاگرام می گذارند و با افتخار می گویند! ما هم آشغال های گندیده را میخوریم!

نتیجه سلیقه و نقطه نظر:

چون طبق نظریه ی داروین این ها هنوز در پایین ترین درجه ی تکامل قرار دارند و یک بوزینه ی بی شعورند! اگر یک شخص که چهره اش که شبیه ماتحت الاغ است! به عنوان بازیگر جلوی دوربین برود! قطعا از نظر این دسته آدم ها زیباترین شخص روی زمین است! جالب است بدانید این دسته از آدم ها خود را جزو گروه ۳ می دانند! به شدت ادعا دارند و به شدت هم نفهم و بی خاصیت هستند! هرچه اکثریت بگویند می پذیرند! آن چیزهایی که انتخاب می کنند همه یک ویژگی دارند! شماره ۱ لیست انتخاب های دیگران! چه عطری می زنند؟ مشخص است پر فروش ترین عطر! چه ماشینی سوارند؟ محبوب ترین ماشین! کدام نرم افزار را دانلود می کنند؟ همان که بیشتر از همه دانلود شده است! یک مشت نکبت گندیده ی از خود راضی!

آدم های میمون در ۴ طبقه بندی سلیقه و نقطه نظر

طبق توضیحاتی که ارائه شد! بهترین دسته شماره ۳ است! دسته ی ۲ خوب است! جزو این ها باشید یعنی تشخیص خوبی و بدی را می توانید داشته باشید! زشت را از زیبا، صحیح را از غلط! دسته ی ۱ هم بهتر است خود را ارتقا دهند! یا اینکه به حوصله سر بر بودن خود ادامه دهند! گند ترین دسته ۴ است! دقت کنید اکثر ایرانی ها ۴ هستند!

پس اگر شما فیلمی چیزی را دوست دارید که صرفا رتبه ی بالایی دریافت کرده است و در واقع ارزش ذاتی ندارد! یعنی شما یک میمون حال به هم زن هستید!

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. گفت:

    بنظرم آدمایی که دائما به دنبال تقلید نظرات بقیه هستن بعد از یه مدت احساس سردرگمی و بی هویتی میکنن..
    چیزی که به دل خود طرف بشینه با دلایل خاص خودش ممکنه تا مدت ها مورد پسندش باشه و از داشتن یه نقطه نظر احساس بهتری داشته باشه…
    از طرفی آدمای دسته ی چهارم خیلی مشمئز و مضحک بنظر میرسند! این چیزیه که به وفور میتونید ببینید!!!

    • matin matin گفت:

      بعید میدونم اینجور آدم ها دچار همچین احساسی بشن! چون اصلا خودشون متوجه نیستند که اینقدر ابله اند.
      آنکس که نداند و نداند که نداند! در جهل مرکب ابدالدهر بماند!
      .
      کم پیش میاد کسی جزو دسته ی چهارم قرار بگیره.. چون مسئله ای هست که مربوط به یک عمر زندگی و تربیت از دوران کودکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *