کارتون Free Birds 2013 و الزام نجات آینده ی خود

کارتون Free Birds 2013

کارتون Free Birds 2013

کارتون Free Birds 2013:

۷ ستاره

مقدمه:

این کارتون حول محور جشن شکرگزاری ساخته شده است! جشنی که در آن خانواده ها برای شکر نعمت های خدا! دور هم جمع می شوند و بوقلمون غذای اصلی است! برای هر کس این مراسم جالب باشد، برای بوقلمون ها جالب نیست! همین نکته باعث می شود که شخصیت Reggie، به حرکت درآید و برای تغییر این مراسم دست به کارهای بزرگ بزند!

گویندگان این انیمیشن Owen Wilson اوون ویلسون در نقش Reggie رجی! و Woody Harrelson وودی هرلسون در نقش Jake جیک هستند!

کارتون پرندگان آزاد در ژانر ماجرایی، کمدی ساخته شده است!

مفاهیم:

ماجرای کلی انیمیشن بر اساس یک اصل روانشناسی است! از آنجایی که ترک عادت موجب مرض است! برای ترک عادت های ناپسند بهترین راه جایگزین کردن عادت جدید و مناسب است! برای مثال شخصی که به جویدن ناخن عادت دارد، می تواند آدامس را جایگزین کند! این بوقلمون ها هم سعی دارند به جای اینکه در جشن شکرگزاری بوقلمون سرو شود! پیتزا را جایگزین کنند!

در نظر داشته باشید اکثر رسم و رسوم ها به تقلید رفتار هایی از گذشته است! در رابطه با تقلید کورکورانه و تعصبی بودن به شدت باید هوشیار عمل کرد! نه هر رسمی ستودنیست و نه هر سنتی شکستنی!

نکته:

بهترین وسیله ی آموزشی و تربیت جامعه رسانه است! با رسانه به راحتی می توان مردم را به سمت دلخواه جهت داد! وقتی درخواست ها در روز جشن شکرگزاری برای بوقلمون بالا می رود! با رشد جمعیت تناسب عرضه و تقاضا به هم می خورد! با یک فیلم یا انیمیشن راحت می توان رسم و رسوم این روز را تغییر داد! مطمئن باشید ما هم می توانیم با ساخت یک فیلم تربیت کننده! ماجرای مسخره ی چهارشنبه سوری و انفجار و آتش سوزی ها! را با رسم و رسوم جالب و بی خطر جایگزین کنیم!

این ماجرای ساخت ماشین زمان و رفتن به گذشته هم تکراری است و هم قابل بحث! برای مثال شما اگر به گذشته برگردید! این فعل رفتن به گذشته ی شما می شود فردای شما و همین تغییری که ایجاد می کنید! باز هم می شود فردای شما و آینده و گذشته دست نخورده باقی می ماند!

کارتون واقعا خنده دار است و توصیه می کنم ببینید!

کارتون Free Birds 2013 و الزام نجات آینده ی خود:

بهترین راه برای نجات آینده ی خود این است که، امروز خود را دریابید! اگر به دنبال نتایج اعمال خود نباشیم، همانند دیگر بوقلمون های مزرعه! رفتن به سمت کشتارگاه را رفتن به سفر خوب و خوش تجسم می کنیم! فرد دانا و هوشیار باید امروز خود را طوری بسازد که آینده اش را تضمین کند!

وقتی رجی در میان نادان هایی بود، بهترین کار این بود ساز مخالف بزند! اما از طرفی جیک هم یک شخص به شدت قاعده مند بود! وقتی راه مشخص است و هدف تعیین شده است! بهترین کار این است که مثل جیک به مسیر خود ادامه دهید! پس همیشه ساز مخالف زدن خوب نیست همیشه هم تقلید خشک خوب نیست! هر چیز سر جای خود مناسب است!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: به نظر شما کدام رسم ما، کورکورانه است و باید تغییر کند؟

 

جلب توجه

کارتون از همان ابتدا جلب توجه جالبی می کند! واقعا کمدی است!

موضوع و محتوا

موضوعش بسیار زیبا و مناسب بود!

فیلمنامه

خوب بود!

موسیقی

موسیقی خاصی نداشت!

صحنه پردازی

خوب کار شده بود و کاراکترها و طراحی ها با هم همخوانی داشت!

فیلمبرداری

نرمال بود

شخصیت

شخصیت ها به یادماندی نبودند!

بازیگران

خوب بود و باز هم دوبله ی ایران بسیار خوب عمل کرد!

کارگردانی

با توجه به کارتون Horton Hears a Who!این را هم خوب ساخته بود!

پایان عالی

خوب راه حلی را انتخاب کرد! روانشناسانه بود!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. Mahtab گفت:

    سرگرم کننده و کمدی بود !
    در ضمن جایگزین کردن پیتزا به جای بوقلمون هم خیلی خیلی دلچسب D:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *