Godzilla King of the Monsters 2019 آیا واقعا پادشاه هیولاها گودزیلا است؟

فیلم Godzilla King of the Monsters 2019

فیلم Godzilla King of the Monsters 2019

فیلم Godzilla King of the Monsters 2019:

۱ ستاره

مقدمه:

این فیلم یکی دیگر از فیلم های مرتبط با گودزیلا است! اولین فیلم ساخته شده هم به همین نام هست! گودزیلا پادشاه هیولاها! گودزیلا نوعی دایناسور به حساب میاد یه گونه ی بیریخت اژدهاست که فقط بال نداره ولی آتش از دهانش میاد! اولین بار افسانه اش از ژاپن آغاز شده ولی چندتا فیلم جهانی توسط شرکت های آمریکایی ازش ساخته شده که فقط یکیشون قابل تحسین هست!

در برخی فیلم ها ظاهر گودزیلا را تغییر میدن ولی در بیشتر فیلم هاش، سر گودزیلا نسبت به هیکلش خیلی کوچکه! و این احساس را به بیننده منتقل میکنه که انگار هیولای چاق و یکم خرفتی هست! مثل یک کرم عصبانی که یه دماغ مربعی هم داره! در اکثر فیلم ها گودزیلا علیه بقیه هیولاها به بشر کمک میکنه ولی در فیلمی که سال ۱۹۹۸ ساخته شد! گودزیلا با سر بزرگ و حالت تهاجمی تی رکس طراحی شد که حس وحشیگری بیشتری به بیننده منتقل میکرد! و در واقع گودزیلا به انسان ها حمله کرده بود نه مقابل بقیه هیولا ها قد علم کنه!

گودزیلای این فیلم شارژی هست!

در کل تخیل این فیلم و هیولاهاش به این ختم میشه که موجوداتی که باهاشون آشنا هستیم فقط بزرگ شدند! یه کرم گنده، یه گوریل گنده، یه مارمولک گنده، یه شاپرک گنده! حالا اصلا هم مهم نیست که خیلی از ویژگی های زیستی موجودات متناسب با جسه و سایز خودشون هست! مثلا بال پروانه اگر ۲ کیلومتر طول پیدا کرد اونوقت با یه فوت پاره میشه! یا مثلا نیش زنبود وقتی به درد میخوره که بخواد مقدار یک میلیمتر را شکاف بده! نه اینکه اندازه یه کوه بخواد فرو بره تو شکم یه اژدهای سه سر!

توضیحات:

فیلم همین که شروع میشه گویای این هست که خوش ساخت نیست! و سکانس ها به شدت طولانی و گنگ هستن! با موزیک بیش از اندازه و تاکید زیاد روی چهره بازیگر و واکنش های غیر منطقی و سطح پایینشون، سعی داره احساس ماجرا را به بیننده تحمیل کنه! مثلا صحنه ای که هیولایی متولد میشه تقریبا چشم بازیگر ها داره از حدقه در میاد! و این اصلا با گرافیک و طراحی ضعیف فیلم جور در نمیاد! 

بازیگر ها خوب انتخاب نشدند و تقریبا میشه گفت فیلم خیلی سطح پایین هست!

بهترین نکته در فیلم های تخیلی، سطح قابل لمس علمی بودنشون هست! اینکه ارتعاشات باعث شده یه پروانه ی چاق و زشت از دل زمین بیرون بیاد کاملا چرت و پرت هست! یا اینکه صرفا تشعشات هسته ای باعث شده یک گودزیلا ایجاد بشه خیلی غیر قابل باور هست! در کل این فیلم علمی تخیلی نیست!

به نظرم اگر طرفدار پر و پا قرص گودزیلا باشید، شاید این فیلم را هم دوست داشته باشید! یعنی به جرات میشه فقط گفت پشت یک نگاه تعصبی عمیق، ضعف های فیلم پنهان میشه!

نکات منفی تر فیلم Godzilla King of the Monsters 2019:

فیلم Godzilla King of the Monsters 2019 به آدم احساس الاف بودن میده! اصلا با بیننده ارتباط برقرار نمیکنه و مدام دلتون میخواد بزنید جلو! فیلم طوری ساخته شده که تقریبا همه ی بینندگانی که ما مشاهده کردیم گفتند «به ما چه!» یعنی هیچکس واسش مهم نبود چه اتفاقی برای فیلم و بازیگرهاش میافته! و این بزرگترین نقطه ضعف فیلم هست…

فیلمبرداری به شد بد کار شده! برای فیلمی که موجودات غول پیکر موضوع اصلیش هستند، نباید اینقدر دوربین بره توی حلق بازیگر ها! حرکت دوربین حس عظیم بودن ماجرا را نمیده! ماجرا اونقدر شخصی نیست که اینقدر توی صورت تک تک بازیگر ها زوم میکنه! یا اینکه داره صفحه ی مانیتور و رادار ها را نشون بیننده میده! انگار که قراره خودمون هی بفهمیم کجا چند درصد یا چند واحد!

موقعیت فیلم خیلی بد طراحی شده و اصلا شما نمیفهمید کجای جهانید و خودتون را توی فیلم تصور نمیکنید! چون اصلا مشخص نیست کی کجاست! آخرش تنها چیزی که میبینید اینه که کل شهر و جهان نابود شد انگار! همه جا خراب شده!

توصیه می کنم نبینید!

پایان

  • یک سوال: شما حاضر هستید برای رسیدن به اهدافتون با همچین موجودی همزیستی کنید؟

جلب توجه

افتضاح!

موضوع و محتوا

موضوع تکراری!

فیلمنامه

خوب نبود!

موسیقی

صدا ها بد نبود!

صحنه پردازی

فقط اون صحنه که گودزیلا را از آسمون رها کرد و هنوز ۳ متر نیافتاده شروع کرد مثل شهاب سنگ آتیش گرفتن! خخخخ

فیلمبرداری

بد!

شخصیت

شخصیتی طراحی نشده بود!

بازیگران

همه آماتور!

کارگردانی

بی تجربه!

پایان عالی

پایان!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *