فیلم Central Intelligence 2016 هوش مرکزی فیل و فنجون

فیلم Central Intelligence 2016

فیلم Central Intelligence 2016

فیلم Central Intelligence 2016:

۶ ستاره

مقدمه:

فیلم هوش مرکزی ساخته کارگردان نه چندان مشهور ولی با استعداد Rawson Marshall Thurber راسون مارشال توربر هست! که در کارنامه خود فیلم هایی چون ۲۰۱۳ We’re the Millers (ما میلرها هستیم!) و Skyscraper 2018 (آسمان خراش) را دارد! بازیگران این فیلم Dwayne Johnson دواین جانسون ، Kevin Hart کوین هارت ، Amy Ryan ایمی رایان ، Aaron Paul آرون پاول و Jason Bateman جیسون بیتمن و… هستند!

ماجرای فیلم از دبیرستانی شروع میشه که باب، کالوین و مگی در اون هستند! و گذشته ی درخشان کالوین و بدبختی های باب یا همون رابی ویردیک به نمایش گذاشته میشه! پس از مدتی باب که وارد دنیای جاسوسی و جاسوس بازی شده، بر میگرده و دوستش! کالوین را هم درگیر ماجرا میکنه و با هم پرونده را میبندند!

فیلم کمدی جنایی اکشن هست که تقریبا حقشو ادا کرده! و در رده سنی پی جی-۱۳ قرار داره! یعنی از ۱۳ سال به بالا!

نکات روانشناسانه فیلم Central Intelligence 2016:

داستان فیلم، که تقریبا برای همه ی ما اتفاق افتاده، بعضی ها در دوران مدرسه محبوب و بعضی ها خیلی در حاشیه هستند! بر اساس یک اصل واقعی روانشناسی ساخته شده! اکثر آدم ها یک نقطه ی اوج در زندگی خودشون دارند! اگر زود به این نقطه ی اوج برسید، بعدش فقط افول در انتظارتون هست! از طرف دیگه، توقع داشتن از خود، گاهی باعث شکست میشه! اونهایی که زیاد از حد از خودشون توقع دارند، ممکنه خیلی راحت در آینده دچار افسردگی و احساس شکست بشن! اینطور افراد به وضوح از خاطرات گذشته ی خودشون فاصله میگیرند و از دوستان قدیمی دل می کنند!

آدم هایی که از اجتماع طرد میشن مثل باب! به یک سری عادت های از مد افتاده و عجیب ممکنه گرفتار بشن! در این فیلم این عادت ها بستن دائمی کیف کمری! و پیوستن به سازمان جاسوسی و یا هرگز لخت نشدن هست!

نکته ی جالب دیگه ای که در این فیلم بهش اشاره میشه، تفاوت خاطرات گذشته از نگاه افراد مختلف هست! ماجرای قتل همکار باب، از دید خود باب، همکارش فیل و از دید ماموران سازمان، هرکدام گویای تفاوت هایی هست! که نگرش افراد در بیاد آوردن خاطرات ایجاد میکنه! و این یک امر واقعی هست که هر فردی بر اساس ذهنیتش خاطراتش دستخوش تغییرات میشه! پس زیاد به خاطراتتون اعتماد نکنید!

توضیحات:

فیلم روند خوبی را پیش میگیره، داستان خطی هست! ولی ماجرای جذاب و تقریبا سرعت خوبی هم داره! کمی حس معمایی داره که باعث میشه بیننده دنبال قاتل بگرده و کمدی فیلم هم باعث جذابیت بیشتر میشه! پس اصلا خسته کننده نیست و میتونید چندبار این فیلم را ببینید! از طرفی قابلیت این را هم داره که با جمع دوستان ببینید!

بازیگر ها به همدیگه خوردند و دواین جانسون و کوین هارت زوج کمدی جالبی را تشکیل دادند! همین امر باعث شد در فیلم های دیگه ای هم همکاری کنند! مثل فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle ۲۰۱۷ جومانجی به جنگل خوش آمدید!

گاهی پیش میاد که گذشته بر زندگی حال ما غلبه میکنه! برای مثال وقتی یک شخصی در گذشته ضعیف بوده و در موقعیت مشابه گذشته قرار میگیره! گاهی ذهنش باعث میشه باور کنه که باز هم ناتوان هست و این اتفاق برای باب هم افتاد وقتی با شخصیت قلدر گذشته اش ترور برخورد داشت!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: شما چقدر از دیدن دوستان گذشته ی خودتون واهمه دارید؟

 

جلب توجه

خوب جلب توجه کرد و تا آخرش به قوت ادامه یافت!

موضوع و محتوا

موضوعش سطح بالا نبود!

فیلمنامه

خوب بود چون هدفش تقریبا کمدی بود که حقو ادا میکرد!

موسیقی

صدا ها هم خوب بود!

صحنه پردازی

قابل تامل نبود!

فیلمبرداری

بد نبود!

شخصیت

بامزه بود!

بازیگران

بازی خوبی ارائه دادند!

کارگردانی

خوب بود!

پایان عالی

پایانش کلیشه ای بود!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. شایان گفت:

    هم دواین جانسون هم کوین هارت یک مدتی هست تقریبا داخل هر فیلم و سریال و برنامه ای حضور دارند 🙂 انگار که دارند نهایت استفاده را میبرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *