فیلم The Watch 2012 نقد و بررسی یک کمدی ترسناک!

فیلم The Watch 2012 نقد و بررسی یک کمدی ترسناک

فیلم The Watch 2012 نقد و بررسی یک کمدی ترسناک

فیلم The Watch 2012:

۶ ستاره

مقدمه:

دقت کنید کارگردان Akiva Schaffer آکیوا شیفر و بازیگر نقش اول فیلم Ben Stiller بن استیلر! یهودی هستند! و به احتمال خیلی زیاد تهیه کننده ها همه یهودی هستند! وقتی میگیم یهودی هستند شما بخونید یهودی متعصب هستند! چون تقریبا تمام یهودی ها وقتی پای دین و مذهب وسط باشه دنیا را به یهودی و غیر یهودی تقسیم می کنند! یهودی ها در رسانه خیلی نفوذ دارند و تقریبا سلطه جویی های زیادی در این زمینه انجام میدن! که نمونه هاش در این فیلم به خوبی قابل مشاهده هست!

ژانر فیلم کمدی اکشن و ترسناک هست! داستان خطی داره و در واقع فیلم The Watch به معنی نگهبانان است! در رده سنی بزرگسال هست یعنی صحنه و شوخی فوق دیپلم داره! بازیگران دیگه اش Vince Vaughn وینس وون ، Jonah Hill جونا هیل ، Richard Ayoade ریچارد آویاد هستند!

درسته که فیلم مسخره و لوده ساخته شده ولی باید در نظر داشته باشید که رسانه هر چیزی باشه! به درون شما راه پیدا میکنه و تاثیرات خودش را میگذاره! چه جدی بگیریدش و چه سر سری ببینید! پس موقع دیدن این فیلم و فیلم های این چنینی، حواستون جمع باشه!

توضیحات:

سریع برم سر اصل مطلب، کل فیلم ماجرای چهار نفر آدم شاسکول هست که میخوان نگهبان محل باشند! و در آخر متوجه میشن که در واقع با یک سری موجودات فضایی طرف هستند که میخوان زمین را نابود کنند!  زیاد فیلم پیچیده ای نیست و توضیح خاصی لازم نداره! چندتا نکته لازم هست بگم در کنار اینکه فیلم تقریبا بامزه است! و به دلیل حضور بازیگرانی چون جونا هیل  و وینس وون خوب پیش میره! ولی چندتا کلیشه در این فیلم ظاهر میشه که بیشتر بر میگرده به یهودی بودن بن استیلر مشنگ باشی!

نکات چرت فیلم The Watch 2012:

شخصیت واقعی بن استیلر یک فرد به شدت حقیر و پست فطرتیه! در تمام فیلم هاش میخواد برای جبران این حقارتش عقاید و افکار و رفتار دیگران را تحقیر کنه! (که میتونه از قد کوتاه، قیافه ی زشت و دفرمه اش و یا به خاطر صرفا یهودی بودنش باشه)! مدام تلاش میکنه در صدر باشه و همیشه آخرین حرف را بزنه نشون بده حق باهاشه و رئیس باشه! بهترین فرد جامعه خودش را جلوه میده در این فیلم! مدام متذکر میشه که چقدر پوست خوبی داره! و ورزشکاره! یکم انگار تمایلات زنانه ی بیشتر از حد معمول داره و کمتر بهش میاد مرد باشه! دچار دوگانگی شخصیتیه!

پشت این مظلوم بازی های کلیشه ای یهودیش قایم شده و همیشه خودش را فداکار و دلسوز جا میزنه! حنایی که سالهاست رنگش را برای افراد با دقت از دست داده! ولی متاسفانه عوام به شدت باور میکنند! و دیدم که خیلی جاها یک سری نادان تعریفش را کردند!

نمونه مشابه این بازیگر را در ایران خودمون هم داریم! کسایی هستند که خودشون همیشه کارگردانی کارهای خودشون را می کنند! و همیشه نقش اول هستند و همیشه از ترفند تحقیر و جوک های سطح پایین برای کمدی کردن ماجرا استفاده می کنند! و جالبه که همین اشخاص هم باز توسط عوام با سطح فکری پایین به شدت تحسین میشن!

(طرف یه موضوع مزخرف و یه جوک توی شبکه های اجتماعی را میاد فیلمش میکنه! کلی هم جایزه میگیره!)

ادامه نکات چرت:

فیلم بیش از اندازه محدود به یک جامعه ی کوچک هست! انگار کل اتفاقات توی این محله صرفا به همین محله ختم میشه و یک فیلم با خاصیت فرافکنی پایین هست! بیننده فقط از دور تماشا میکنه و به هیچ عنوان شخص خاصی نیست که باهاش احساس نزدیکی کنید! شخصیت ها پیچیدگی که ندارند هیچ! اصلا شخصیتی ندارند!

از هیچ نظر باور پذیری نداره که حالا این جسم گنده چطوری توی پوست انسان جا میشه! هیچ فکر خاصی پشت فیلم نیست و فقط باید ببینید و به لودگی هاش بخندید! و حواستون به پیغام های مخفی و متعصبانه ی فیلم هم باشه! از اینکه همه کاره ی فیلم بن استیلر هست واقعا خسته میشید! و یه جایی این کوتوله ی زشت باعث میشه دلتون بخواد فقط دیگر بازیگر ها توی فیلم باشند!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: به نظر شما چرا فضایی ها باید دنیای ما را نابود کنند؟ آیا ما باید خودمون نگهبانی بدیم؟

 

جلب توجه

به خاطر وجود دوتا بازیگر ها و لودگی هاش بامزه اش کرده!

موضوع و محتوا

موضوع خاصی نداره!

فیلمنامه

یه جایی حس کردم کل فیلمنامه بداهه گویی بود! ولی خب بعضی حرفاشون خنده دار بود!

موسیقی

صدا و موسیقی هاشو خوب انتخاب کرده بود!

صحنه پردازی

قابل قبول!

فیلمبرداری

بد نبود!

شخصیت

بامزه بود! چون همه بی شخصیت بودن!

بازیگران

بازی بن استیلر ۹۰% فیلم را گرفته بود و این شخص یک بازیگر چندش و افتضاح هست!

کارگردانی

خوب اصلا حضورش احساس نمیشه!

پایان عالی

پایانشم که مشخص بود همینه!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *