فیلم Hobbs & Shaw 2019 یک اسپین آف ضعیف از ریشه هایی تنومند

فیلم Hobbs & Shaw 2019

فیلم Hobbs & Shaw 2019

فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw 2019 :

۴ ستاره

مقدمه:

فیلم Hobbs & Shaw 2019 با نام کامل ارائه سریع و خشن: هابز و شاو! یک مشتق یا همون اسپین آف از مجموعه ی بسیار زیبا و دیدنی تند و خشن یا همون Fast & Furious هست! محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر اکشن و ماجرایی برای رده سنی ۱۳ سال به بالا!

اصولا اسپین آف برای ذهن نوجوان ها طراحی شده! چون شخصیت هایی که از فیلم اصلی جدا شده و ازشون یک فیلم دیگه ساخته میشه اصولا برای نمک فیلم اصلی قرار داده شدند! یعنی حضورشون در حد یکی دو صحنه کفایت میکنه! ولی وقتی قرار باشه کل فیلم را رهبری کنند، واقعا باید ذهن شنگول یک نوجوان را داشته باشید تا باهاشون حال کنید! برای همین انتظار داستان قوی ازش نباید داشت!

این فیلم بیشتر به نظر میاد برای تماشاچی ها و طرفداران اهل بریتانیای کثیف ساخته شده باشه! از جوک های خنک و بی مزه و همچنین نژادپرستی ها و خود برتر دانستنی ها و جبهه گیری هاشون علیه دیگران! پر واضحه که فقط یک انگل میتونه از این تفکرات خوشش بیاد!

بازیگران و دست اندرکاران فیلم Hobbs & Shaw 2019 :

هیچوقت تعصب نداشته باشید! هر شخصی ممکنه در کارنامه خودش افتضاحاتی هم به بار بیاره! دارم در مورد David Leitch دیوید لیچ ، کارگردان فیلم Deadpool 2 ددپول ۲! Drew Pearce درو پیرس نویسنده فیلم Mission: Impossible – Rogue Nation ماموریت غیر ممکن – ملت سرکش! Chris Morgan کریس مورگان نویسنده فرنچایز Fast and Furious تند و خشن، صحبت میکنم! که از قضا کارگردان و نویسنده های فیلم Hobbs & Shaw 2019 هابز و شاو هستند! ولی متاسفانه اونطور که انتظار میرفت مانند آثار قبلیشون خوب عمل نکردند! البته تمام فیلم هاشون خوب نیست و گویا شانسی بعضی هاش خوب میشه! که این فیلم از اونا نیس!

حضور Dwayne Johnson دواین جانسون در نقش Hobbs هابز ، Jason Statham جیسون استاتهام در نقش Shaw شاو ، Idris Elba ادریس البا ، Vanessa Kirby ونسا کربی ! و حضور جالب Ryan Reynolds رایان رینولدز و Kevin Hart کوین هارت در این فیلم به چشم میاد!

نکته:

اگر بخوام به این فیلم به چشم یک فیلم نرمال و عادی نگاه کنم! خیلی امتیاز بالایی دریافت نمیکنه! برای مثال جلوه های ویژه و صحنه های فیلم، انتخاب لوکیشن ها و حرکت دوربین و دیالوگ ها به شدت ضعیف هستند! یعنی کمتر فیلمی در این زمینه ها واقعا خوب و عمیق کار میکنه! ولی وقتی فیلم را به چشم هدفی که داشته نگاه کنید! صرفا یک فیلم بزن بهادری خیلی شلوغ و پلوغ! خب به هدفش رسیده!

ولی یه جاهایی واقعا دیگه افتضاح به بار آورد! برای مثال من اولش ستاره ی صحنه پردازی را بهش دادم! خیلی آسون گرفتم بهش! ولی لحظه آخر فیلم واقعا چنان گندی زد که اصلا نمیشه چشم پوشی کرد! وقتی یک ساعت زیر بارون خیس خیس شدند، بعدش سه نفری موقع برگشت! بماند که معلوم نیست چرا بارون فقط موقع دعوای اینا شروع به باریدن گرفت! و بی هیچ دلیلی قطع شد!!! ولی بدتر از همه اینکه این سه نفر موقع برگشت! خشک خشک بودند! و فقط چندتا قطره روی لباسشون ریخته شده بود! واقعا چطوری اینو باور کنه آدم!

این تیپ فیلم ها موضوع درست و حسابی که ندارند، تازه یاد گرفتند کمی کمدی ضمیمه کنند! تا بیش از حد جدی و خشن نباشه و مثل زنگ تفریح برای بیننده هست!

صحبت پایانی:

ماجرای کلی فیلم بر میگرده به کار تیمی! دوباره بعد از قسمت هشتم تند و خشن، دعوای این دو نفر را پیش کشید! و اینکه قراره آخر فیلم با هم همکاری کنند! از لحاظ داستانی که ضعیف بود ولی میخواست به سختی منظور خودش را در مورد اتحاد و توجه به اقلیت ها برسونه! مفهوم خاصی را در بر نداره! و به سختی میشه گفت وقت و هزینه ی زیادی برای این فیلم خرج کرده باشند! اهمیتی هم نداره چون بیننده های چنین فیلم هایی زیاد به این چیزها بها نمیدن!

از همون اول همه میدونند که این ویروس پخش نمیشه و همه چیز موفقیت آمیز پیش میره! پایان کاملا مشخصه! صرفا هیجان و صحنه ها و اکشن بودن فیلم اهمیت داره و اینکه سرگرم کننده باشه! ولی در همین حد هم خوب پیش نمیره! خیلی صحنه ها هول هولکی فیلمبرداری شده و زیاد به جزئیات بها ندادند!

بیشتر به نظرم میومد تکیه ی شدید به اسم فرنچایز تند و خشن و همچنین بازیگران و شهرت کارگردان و نویسنده هاش داشت! و همین امر باعث شد خیلی ها برای دیدنش هجوم بیارند ولی در کل نه چنگی به دل بیننده ها زد و نه منتقدین! یه طورایی سطح پایین بود و یه جور سرگرمی که نباید زیاد بهش فکر کنید یا تو بحرش برید!

در کل برای یک بار دیدن و یکمی خندیدن بدک نبود!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: شما کدام یک از آثار محبوبتون یا اشخاص محبوبتون، خراب کاری کردند؟!

 

امتیاز و ستاره دهی

جلب توجه

شروع خوبی داشت ولی شدیدا لوث و مسخره شد!

موضوع و محتوا

کلا از اسپین آف نباید انتظار موضوع داشت! ولی سعی میکرد اتحاد، خانواده و همکاری را به نمایش بگذاره با اینکه واقعا گند زده بود ولی ستاره موضوع را میگیره!

فیلمنامه

وای به شدت ضعیف و سر هم بندی شده بود! به شخصه میتونستم کلی فیلم را با تغییر دیالوگ حساس تر و جذاب ترش کنم!

موسیقی

بدک نبود!

صحنه پردازی

خوب نبودند و بیش از حد به جلوه های ویژه تکیه کرده بود! مملو از سوتی!

فیلمبرداری

خوب و قابل قبول بود!

شخصیت

متاسفانه به شدت کلیشه و مسخره بود!

بازیگران

خوب به نظر میرسید چیزی که کارگردان خواسته را انجام دادند!

کارگردانی

به شدت افتضاح! برای فیلمی که اسم سنگین تند و خشن را به دوش میکشه اصلا خوب کار نکرد! و بهتره بره خودشو جدا کنه از فرنچایز قشنگی که مثل زالو چسبیده بهش! و همچنین با توجه به انتظاراتی که ازش داشتم از فیلم های قبلیش!

پایان عالی

پایانش دیگه جون به لبم کرد! خز و خیل!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. شایان گفت:

    منم به شخصه نا امید شدم 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *