فیلم Blockers 2018 مسدود کننده ها یا همان ضد حال ها

فیلم Blockers 2018 مسدود کننده ها یا همان ضد حال ها

فیلم Blockers 2018 مسدود کننده ها یا همان ضد حال ها

فیلم Blockers 2018 :

۲ ستاره

مقدمه:

به صورت نمادین نوشته داخل پوستر فیلم طوری نوشته شده که به معنای Cock Blockers هست. و اصطلاحا به کسی گفته میشه که ضد حال تلقی میشه! مخصوصا اگر یک رابطه ی جنسی در شرف وقوع باشه! (به عکس خروس بالای عنوان فیلم دقت کنید: خروس در زبان انگلیسی Cock هست! و معنی دیگری از این کلمه، آلت ذکور هست! که به شخصی که جلوی خوشحالی و تفریح و عشق حال دیگران را میگیره اصلاحا میگن: کاک بلاکر! و اینجا پدر مادر ها را با این لحن خطاب کرده! که گاهی وقتا میتونند ضد حال باشند و بعد از دید فرزندان و خانواده ها به قضیه نگاه میکنه و فیلم را پیش میبره!)

از همون اولش نشون میده که ماجرای بزرگ شدن بچه ها هست! روز اول مدرسه رفتن را نشون میده و رابطه ی پدر مادر ها را نشون میده! سه تا تیپ شخصیتی متفاوت را انتخاب کرده! یک مرد موفق، یک زن ناموفق و یک مرد ناموفق! جالبه بدونید از دید کارگردان یک زن موفق شخصیت ضد حال نخواهد داشت! و از همین لحظه مشخص میشه که کارگردان یک فرد به شدت تعصبی هست! و تبعیض جنسیتی در تمام ذهنیت هاش رخنه کرده!

خیلی راحت مشخص میکنه که این فیلم در عین حال که مثلا کمدی هست آموزشی هم هست! بر خلاف اکثر فیلم های ایرانی که تقریبا بی هدف و بی منظور ساخته میشه! اکثر رسانه های اخیر رو به بی معنایی آوردند! با توجه به تشویق هایی هم که از گوشه و کنار دریافت می کنند!

بازیگران این فیلم John Cena جان سینا ، Leslie Mann لزلی من ، Ike Barinholtz آیک بارینهولتز (در فیلم The Oath هم بازی کرد) و Kathryn Newton کاترین نیوتن هستند! کارگردانی این فیلم یک کارگردان بی تجربه است! که به راحتی مشخصه یک فرد با تعصب تبعیض جنسیتی هست! این فیلم یک فیلم مثبت ۱۸ تلقی میشه و برای افراد بالای ۱۷ سال مناسب هست! 

نکته ها:

یکی از کمدی هایی که در این فیلم بهش تکیه کرده! تناقض بین هیکل درشت و روحیات لطیف هست! و این کلیشه را در ذهن آدم ها قلقلک میده که لزوما هر کسی که هیکلی هست قرار نیست هیولایی هم باشه!

جولی Julie ، با توجه به ظاهرش و افکار رویایی که داره! نشون میده که کمتر از دیگران نسبت به زندگی اطلاع داره! با اینکه صورت نمکی داره ولی شکل و شمایل هیکلش اصلا خوب نیست! دستاش را مثل کانگورو میگیره! حس خوبی نمیده!

بیشترین مساله که برای پدر مادر ها غیر قابل قبول هست! داشتن رابطه جنسی فرزندانشون هست! برخی والدین بیش از اندازه این رابطه را غیر ممکن قرار می دهند که گویا خودشون هیچوقت چنین زندگی نداشتند!

همون دختری که دچار انحراف جنسی هست، رابطه اش با پدرش به مشکل خورده! مشکلات رابطه با پدر در جنس مونث یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات زندگی جنسی آینده وی تلقی میشه!

در این فیلم سعی شده روابط بین نژادی نمایش داده بشه! برای همین اکثر زوج ها از نژاد های مختلف هستند!

تبعیض جنسیتی را کنار بگذارید! اگر از دست دادن باکرگی برای پسر ها لذت و موفقیت محسوب میشه! پس برای دختر ها هم باید همین حس را داشته باشه! و اگر برای دختر ها نوعی از دست رفتن معصومیت محسوب میشه! پس باید برای پسر ها هم همین حس را داشته باشه!

نقد فیلم Blockers 2018:

بازیگران این فیلم اصلا خوب بازی نمی کنند! چون بازیگران خوبی نیستند! به جز جان سینا که به علت شناخت قبلی ازش تو دل برو شده تقریبا؛ لزلی من که به شدت نفرت انگیزه و به عنوان یک زن! به شدت جیغ جیغی و سلیطه است و کلا فیلم را به گند کشیده!

باتوجه به رشد شدید تکنولوژی، این تفاوت نسلی که اتفاق افتاده کاملا واضح هست! در همه جای دنیا این مشکل هست! Lisa لیسا در این فیلم تمام مشکلاتی که خودش در دوران جوانی داشته را! برای دخترش فرافکنی میکنه! و این اصلا خوب نیست!

پدر مادر ها باید توجه کنند، باور عمیق و درسی که شما از زندگی گرفتید! به خاطر تجربه بوده! درسته که برخی تجربه ها اصلا خوب نیست حتی یک بار! ولی این قرار نیست با تحمیل کردن یک زندگی درست برای فرزندان حاصل بشه!

بزرگترین اشتباهی که پدر مادر ها می کنند این هست که فکر می کنند باید زندگی بچه ها را کنترل کنند! یا به جای آن ها زندگی کنند! در حالی که وظیفه پدر و مادر این هست که باید فرزند را تربیت کنند! که اگر حتی از دنیا هم رفتند، این فرزند بهترین تصمیمات را در زندگی بگیره و بهتر از خودشون رشد پیدا کنه!

متاسفانه بدترین تصمیم ها را این قبیل فرزندانی خواهند گرفت که پدر و مادر تعصبی دارند! و این پدر و مادر همه چیز را با زور و تحمیل به این فرزند اجبار می کنند و روزی تمام این فشار ها مانند فنری از جا در میره! یا اینکه این شخص زیر بار تمام فشار های خانواده اش خرد میشه و شخصیت و فردیت خودش را از دست میده!

مشکلات فیلم Blockers 2018:

متاسفانه در این فیلم همجنس گرایی را به طور قطعی یک گرایش جنسی قرار داده! در صورتی که از دید خیلی از کارشناسان علم روانشناسی، همجنس گرایی نوعی از انحرافات جنسی تلقی میشه! دقت کنید که اختلال جنسی نیست! برای افرادی که به دنبال شلختگی جنسی نیستند، راه حل علمی صحیح و منطقی قرار داده شده. که با طی کردن روند قانونی، همه چیز حل میشه.

هانتر Hunter خیلی بد بازی میکنه و کلا اینجا جاش نیست!

سکانس های فیلم پشت سر هم نیست! و معلوم هست که کارگردان کلا بی توجه بوده! مثلا جایی که Kayla کایلا یک مقدار نوشیدنی را از دوستش گرفت خورد، بلافاصله با جابجا شدن زاویه دوربین دوباره در ظرف را باز کرد و از نوشیدنی خورد! این بی دقتی وحشتناک زیاد کارگردان و فیلمبردار را نشون میده!

مشخصا تبعیض جنسیتی در این فیلم داد میزنه! در اکثر فیلم های دیگه شوخی های جنسی روی اشخاص مونث هست و این خوب نیست و بیشتر برهنگی ها برای مونث ها هست و این خوب نیست! ولی در این فیلم از اونطرف پشت بام افتادند و در اکثر صحنه ها بلا ها و شوخی های جنسی سر مذکر ها میاد! و برهنگی ها به وضوح از مذکر ها استفاده شده و این اصلا خوب نیست که چون قبلا مونث ها مورد تبعیض قرار داده شدند، قرار نیست الان مذکر ها را مورد تمسخر قرار بدید!

مشخصه که کارگردان این فیلم یک شخص نکبت متعصب هست که از تمایلاتش نشون میده که زن هست! و صفت نکبت را به خاطر تعصبی بودن و جنسیت پرست بودنش دریافت میکنه نه بخاطر زن بودنش!

آخرین حرف:

در اکثر کشور های پیشرفته، داشتن رابطه ی جنسی و عاشقی از هم متمایز شده! صحیح نیست که آدم بی بند و باری جنسی داشته باشه! ولی قرار هم نیست که با هر کسی که رابطه جنسی داشتید عاشقش بشید! یا عاشق هر کسی بشید که علاقه ی جنسی بهش دارید!

اگر دقت کنید در اکثر کشور های عقب افتاده و جهان سومی! بیشترین تمایلات و موضوع همه ی رسانه ها عشق و عاشقی است! اکثر قتل و جنایات به خاطر مسائل جنسی و احساسی رخ میده! و این اصلا جالب نیست و عدم پیشرفت را به دنبال خواهد داشت دقت کنید ادبیات غنی غنایی ایران زمین! عشق نسبت به خالق مطلق را به زبان میاره، نه به دختر همساده!

به نظر من کارگردان این فیلم خودش استاد آبغوره گرفتن هست. چون مدام داره این را به جنس مخالف در فیلم Blockers 2018 فرافکنی میکنه! و گریه را یک جور ضعف و تمسخر جلوه میده در حالی که گریه برای هر انسانی یک واکنش بسیار مفیده!

توصیه می کنم نبینید!

پایان

  • یک سوال: به نظر شما به صرف برقراری تساوی میان زن و مرد همه چیز حل میشه؟!

جلب توجه

فیلم کمدی اصولا اولش بامزه است ولی این دیگه کم کم خنک و لوث شد!

موضوع و محتوا

موضوع خوبی داشت ولی با زبان تبعیض جنسیتی بیان شد!

فیلمنامه

خوب نبود و کاملا تبعیض جنسیتی و جنسیت پرستی داشت!

موسیقی

انتخاب موزیک اصلا خوب نبود!

صحنه پردازی

فقط میتونم بگم خیلی یکنواختش کرده بود!

فیلمبرداری

بد!

شخصیت

شاید اگر فیلم سنگینی بود جالب نبود ولی برای یک فیلم مسخره بد نبود!

بازیگران

آماتور!

کارگردانی

هیچ نکبت جنسیت پرستی لایق هیچ ستاره ای نیست!

پایان عالی

کاملا قابل پیش بینی و چیز خاصی نبود!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه‌

  1. Mahtab Mahtab گفت:

    میتونست جالب باشه ولی همش ادا و کلیشه بود
    قبول داری؟

  2. ماندانا گفت:

    چند تا فیلم قدیمی کمدی دیدم که برعکس این فیلم همش با تحقیر زن ها میخواست خنده تولید کنه حالا برعکس شده با تحقیر مرد ها کلا انگار این آمریکایی ها نمیتونند بدون تحقیر کمدی بسازن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *