وقتی بازار فیلم های ابر قهرمانی داغ میشه و فیلم Glass 2019 به میدون میاد!

فیلم Glass 2019

فیلم Glass 2019

فیلم Glass 2019:

۳ ستاره

مقدمه:

با اینکه از این بازیگر جیمز مک آوی James McAvoy خوشم نمیاد، ولی این نقش چند شخصیتی را خوب ادا میکنه! فقط چهره اش به درد هیولا (بیست Beast) نمیخوره! صورتش نه تنها در این فیلم بلکه در تمام نقش های دیگه ای که بازی کرده، خیلی یکسان هست و این برای یک آدم چند شخصیتی آزار دهنده جلوه میکنه!

خوب بازی میکنه ولی زیاد نقشش مورد پذیرش نیست. شاید اگر یک بازیگر قوی تر بود بهتر به دل مینشست! مثلا شیا لباوف Shia LaBeouf

بروس ویلیس Bruce Willis هم با اینکه پیر شده ولی بازیگر خوبیه، تقریبا همیشه به دل مینشینه!

اصلا از ساموئل ال جکسون Samuel L. Jackson خوشم نمیاد! خیلی بد بازی میکنه تقریبا در تمام فیلم هاش! همیشه یک حالت داره و متاسفانه بازیگر دیگه ندارند اینو میذارند! جالبه که احساس میکنه خیلی هم خفنه و یه غرور مسخره ای هم داره!

به نظرم اگر قسمت های قبلی را ندیده باشید، اصلا متوجه نمیشید این فیلم چطور پیش میره!

قسمت اول: Unbreakable ۲۰۰۰

قسمت دوم: Split IX ۲۰۱۶

ایرادات:

متاسفانه فیلم Glass 2019 بیشتر از اینکه هیجانی و معمایی باشه، یکشدار و طولانی شده! این همه تجهیزات و متخصص برای ۲ نفر محیا کردند! به زور با یک آدم شیشه ای میشن ۳ نفر! زیاد حس خوبی نمیده. انگار معطل هستید و در واقع هیچ اهمیتی نمیدید! موضوع خیلی مهم و بزرگی نیست که این همه واسش وقت گذاشته!

مشکل دیگه اینکه، شخصیت های این آدم چند شخصیتی، خیلی زیاد شده و اصلا آدم گیج میشه! و خیلی اسم بیان میشه و ما نمیدونیم اصلا راجب کی حرف میزنه! و به نظرم بهتر بود اگر به شخصیت ها بیشتر پرداخته میشد! نصف بیشتر شخصیت هاش اصلا هیچ نقش خاصی ندارند یا هیچ عملکردی ندارند!

یک چیزی که خیلی مزخرف و آشغال بود این بود که طرف میخواست بیاد سمت در فرار کنه و چندتا فلاش میزد تو چشمش و شخصیتش عوض میشد 😐 آخه این دیگه چه چرت و پرتیه! خب چشماتو ببند! دنده عقب بیا! یه موج فراصوتی میفرستاد حداقل بگیم روی امواج مغزیش داره تاثیر میذاره!

ادامه ایرادات:

شخصیت دکتر فیلم اصلا بهش نمیاد دکتر باشه! و بیخود و الکی داره زور میزنه بگه اینا سوپر هیرو نیستند! خب حالا اصلا کی گفته که سوپر هیرو هستند! یارو سوپر من اینقدر سر و صدا نمیکنه! یه آدم فلج چلاغ راه انداخته… بیشتر انگار ضد مارول MARVEL و دی سی DC هست! ابتدا فکر میکردم یک ایده ی هوشمندانه ای پشت فیلم Glass 2019 هست! با توجه به تفاوت های زیادی که با دیگر فیلم های ابرقهرمانی داشت! ولی هرچقدر پیش میره بیشتر متوجه میشم هیچ چیز خاصی نداره!

هنوز وسط های فیلم نرسیده مجبور شدم قسمت دوم را دانلود کنم و ببینم چون خیلی ارجاع داده میشه بهش! و این خوب نیست!

تجهیزات فیلم زیاد جذاب نیست روش کار نشده! چندتا فلاش گذاشته و دو سه تا اتاق و تخت و این دکتره هم خیلی دیگه شورشو از مزه اش برده! کلا مشخصه فیلم از دست کارگردان در رفته!

هیچکس اینجا هیچ کاره ای نیست؟ کل جهان انگار دست ایناست اینطور که حرف میزنند! حتی به پلیس و دولت و هیچ شخصی اشاره نمیشه!

این همه دوربین دارند و بعد هم هیچکس هیچی ندیده!

طرف تا هیولا میشه بیخودی هی یه سری حرکات را تکرار میکنه! مثلا از دیوار بالا میره خب که چی؟ مورچه هم از دیوار بالا میره! بعدم هی نفس میکشه و میپره پایین و بعد پا میشه وایمیسه و این صحنه را صدبار نشون داده! بعد هم هی میخواد لخت بشه!

دکتره افتضاحه! زبونش میگیره! تا میخواد حرف بزنه انگار میخواد بزنه زیر گریه!

نظرات:

بهتر بود اگر مامور ها یک شوکر یا یک بیهوش کننده داشتند! قابل هضم تر بود!

فیلم خیلی تکیه بر داستان نکرد بهتر بود اگر جنبه ی علمی به فیلم میداد چون بر اساس یک سری تئوری ها این جذابیت هایی که در فیلم نشون میده گاهی رخ میده.

مدام نباید نشون بده هیولا قویه! هی میگه میله خم میکنه! همه فهمیدند بابا چقدر اثبات می کنی! خب بعدش؟ یه بار بیان میکنی کاراکتر چه هویت و چه قدرتی داره! حالا میخواد این کارها را بکنه!

طرف میخواد گلس را بکشه! هی طولش میده. مزخرفه! برای همین بود گفتم دد پول Deadpool ۲۰۱۶ خیلی عالیه! زارت زد یارو را کشت!

این فیلم را باید ده سال پیش میساختند! الان دیگه دنیا توسط مارول و دی سی از ابرقهرمانی ترکیده بعد این تازه میخواد نشون بده که یه جرقه هایی داره زده میشه!

برداشت فیلم Glass 2019:

از این فیلم تنها برداشتی که کردیم این بود که وقتی یکی یه چیزی را زیاد از حد نفی میکنه! خودش بیشتر بهش اعتقاد داره!

وقتی فکر هیچ جایی از فیلم را نکنی! رسما آشغال میشه همه چی

توصیه می کنم نبینید!
  • یک سوال: به نظر شما قهرمان واقعی کیه؟

 

جلب توجه

اولش خوب پیش رفت موضوع متفاوت بود ولی بعدش یهو سرازیر شد به دره ی حوصله سر بر بودن!

موضوع و محتوا

موضوع خیلی یکنواخت بود!

فیلمنامه

فیلم خسته کننده شد!

موسیقی

چیز خاصی نداشت!

صحنه پردازی

اصلا رو جزئیات کار نکرده بود.

فیلمبرداری

مالی نبود ولی خب سعیشو کرده بود!

شخصیت

گفتم اون بالا بهتر بود اگر بیشتر متمایز بودند!

بازیگران

به خاطر تلاش های مک آوی و حضور بروس ویلیس

کارگردانی

فیلم از دستش رفته بود دیگه!

پایان عالی

در آخر فقط یک حرف برای گفتن داشت کل فیلم و این جالب نیست

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *