۳ نکته مفهومی از فیلم Venom 2018 ونوم

فیلم Venom 2018

فیلم Venom 2018

فیلم Venom 2018:

۶ ستاره

مقدمه فیلم Venom 2018:

این فیلم از سری فیلم های دنیای MARVEL مارول هست! شخصیت ونوم در گذشته محوریت خاصی نداشته و فقط یک بار در قسمت سوم مرد عنکبوتی به تصویر کشیده شد! حالا که دنیای ابرقهرمان ها پا به سینما گذشته و با موفقیت خوبی روبرو شده! هر قهرمانی شانس خودش را برای موفقیت دنبال میکنه! ونوم هم یکی از همین شخصیت هاست! ونوم به معنای زهر است و کنایه از این دارد که در تمام بدن فرد میزبان پخش می شود! و به نوعی فرد را آلوده می کند! به این موجودات به اصطلاح فیلم، سیمبیوت گفته می شود!

شخصیت ها در دنیای مارول خیلی بالا پایین میشن! و این تغییرات ممکن هست به خاطر عدم استقبال خوانندگان و بینندگان باشه! تجربه نشون داده اکثر شخصیت هایی که داستان عمیق تری دارند محبوبیت بیشتری پیدا می کنند! رابطه ی قهرمان با خواننده یا بیننده بهترین نکته ی دنیای کامیک هست!

یکی از نکات اصلی دنیای مارول این هست که بیشتر از دنیای DC دی سی، قهرمان ها حضور دارند! و کمتر عوامل واقعی جامعه در فیلم نقش دارند! مثلا پلیس، رئیس جمهور و دولت ها!

کارگردانش تجربه ی خاصی در زمینه ی فیلم های قهرمانانه نداره!

نکات منفی:

  • فیلم کند پیش میره!
  • شخصیت ها گویا نیستند و در کنار هم هارمونی ندارند!
  • به جرات میگم هیچکدوم از بازیگر ها مناسب شخصیت هاشون نیستند! و روابطی که با هم دارند اصلا قابل لمس نیست!
  • همسر Eddie Brock ادی بروک، یعنی Anne Weying آن وینگ، اصلا واکنش معقولی به حرکت ادی نمیده! به سرعت میره سراغ یه نفر بهتر و مشخصه که این شخص را از اولش هم زیر سر داشته! و دنبال یه بهانه بود برای جدا شدن از ادی و این شخصیت مزخرف اصلا لایق این نیست! که ادی مدام دنبالش باشه!
  • بازیگر نقش Carlton Drake کارلتون دریک، Riz Ahmed ریز احمد، اصلا هیچکدوم از صفات جاه طلبی، دانشمند بودن، ثروتمند بودن و رئیس بودن! را نداره…
  • خیلی از وقت فیلم را صرفا برای نمایش جلوه های ویژه مصرف کرده! و این اصلا خلا داستانی را پر نمیکنه! نمیفهمه آدم که اینا از کجا اومدن چی شد چطوری پیدا شدن چرا میخان با سفینه برگردن!
  • ونوم خیلی راحت و آبکی Riot رایت را نابود کرد! با یه تیزی رفت سفینه را جر داد!
  • این همه سر و صدا کرد این همه شهر را نابود کرد! ولی هیچکدوم از دولت ها و نیروها و ارتش ها وارد عمل نشد!
  • فیلم فقط داره پیش میره و خیلی خطی هست و اصلا فکر و اندیشه ای پشت ماجرای خاصی نداره!
  • به نظرم بهتر بود اگر همشون یک چهره ی تقریبا مشابه نداشتند! خیلی دستش باز بود برای چهره های جدید!

نکات مثبت:

  • تام هاردی Tom Hardy با اینکه به نقش یک گزارشگر بدبخت نمیخوره! ولی خب خیلی عالی فیلم را دست گرفته!
  • ونوم هم یک شکست خورده و یک فرد عادی در دنیای خودش هست که به دنبال فرصت مناسب می گرده! این ارتباطش با بیننده را بهتر میکنه!
  • جلوه های ویژه خیلی جالب و باحاله!
  • صداها خیلی خوب هستند! مخصوصا صدای خود ونوم!

۳ نکته مفهومی از فیلم Venom 2018:

اصولا فیلم های قهرمانانه مملو از نکات و ریزه کاری ها هستند! و این ریزه کاری ها در دنیای مارول نسبت به دی سی کمی بیشتر مشاهده شده! اما با توجه به اینکه فیلم ونوم Venom 2018 در دنیای مارول اتفاق میافته! گویا جدای از دیگر شخصیت هاست و در یک جهان متفاوت هست! با اینکه کمتر ریزه کاری داره ولی چندتا نکته ی عمیق نسبت به دیگر قهرمان ها داره!

۱. هویت Venom ونوم:

ونوم تنها شخصیتی هست که برای خودش شخصیت مستقل نداره و به صورت انگل و میزبان عمل میکنه! مفهوم این مطلب، همکاری در جهت رسیدن به اهداف بهتر هست! برخلاف دیگر قهرمان ها که خودشون زندگی دارند! خودشون دست به عمل می زنند! هویت ونوم با استفاده از یک رابطه شکل میگیره و مدام از کلمه ی «ما» به جای «من» استفاده میشه! نکته ی مثبت این هست که هر شخصی میتونه خودشو بذاره جای قهرمان! و بگه خب اگه ونومی (سیمبیوتی) هم وارد بدن من بشه، من میتونم همین کارها را بکنم! شخصیت سیمبیوت ها متفاوته و این باور را تقویت میکنه! که هر شخصی ممکنه با سیمبیوت خودش ارتباط برقرار کنه و به همزیستی کامل برسه! در صورتی که خیلی از قهرمان های دیگه این حس را به بیننده نمیدن! و خاص خودشون هستند!

۲. رفتار Venom ونوم:

رفتار ونوم قابل پیشبینی نیست! کد اخلاقی خاصی ندارد! ممکن است وارد بدن شخصی بشود و رفتار متفاوتی بروز دهد! اما وقتی در بدن ادی بروک هست، با وی دو نفری قوانین را وضع می کنند! ادی فرد مقدس و بی گناهی نیست ولی ذات خوبی دارد و به سمت خوبی است! از ونوم هم انتظار هر رفتاری را دارید و این هیجانی به بیننده القا می کند که در دیگر قهرمانان مشاهده نمی کنید! از طرفی ونوم راحت جنایت هایی می کند که به نوعی ضد قهرمان است! 

به نوعی مفهوم دوشخصیتی بودن را می دهد! با اینکه هر دو شبیه به یکدیگر هستند ولی گاهی درون هر شخصی این احساس پیش می آید! که یک نیروی دیگر وی را به سمت دیگری خلاف اهداف و عقایدش می کشاند!

۳. جایگاه Venom ونوم:

ونوم بر خلاف بیشتر قهرمان هایی که یک شخصیت موفق هستند! یک شخصیت شکست خورده، یا به اصطلاح Looser بازنده است! این جایگاه ونوم به قدرت هاش بر میگرده، مثلا رایت که فرمانده است قدرت های خیلی بیشتری داره! ادی بروک هم یک شخص شکست خورده است و این مفهوم که همیشه راهی برای بازگشت به سمت بالا وجود داره در این شخصیت ونوم به خوبی بروز پیدا میکنه! ونوم میتونه وارد بدن خیلی ها بشه ولی این که ادی بروک را انتخاب میکنه، حس خوبی به بیننده میده! حس برگزیده شدن از طرف یک دوست که هردو یکدیگر را به خوبی درک می کنند! رابطه ی شکل گرفته در این جایگاه به خوبی قابل لمس هست!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: شما حاضر هستید برای رسیدن به اهدافتون با همچین موجودی همزیستی کنید؟

 

جلب توجه

شاید اگر فیلم ابرقهرمانانه نبود! یا تام هاردی بازی نمیکرد و پوستر و تبلیغات فیلم را ندیده بودم! کمتر جلب توجه می کرد!

موضوع و محتوا

موضوع درست و حسابی نداشت! سطح بالا نبود! در کل داستان خاصی هم نداشت!

فیلمنامه

خوب بود! همین

موسیقی

صرفا به خاطر اینکه Eminem امینم خونده بود!

صحنه پردازی

خب میشه گفت بهترین نکته ی فیلم همین صحنه هاش بود!

فیلمبرداری

در جهت صحنه هاش پیش رفت و خوب بود!

شخصیت

شخصیت ها چنگی به دل نمیزد! یعنی صرفا در حد کامیک بوک مونده بود و ارتقا نداده بودش!

بازیگران

فقط به خاطر تام هاردی!

کارگردانی

خوب همه چیز را کنار هم قرار نداده بود و میتونست خیلی بهتر از این ها باشه!

پایان عالی

پایانش خیلی یهویی و عجله ای شد! و حتی میشه گفت به بیننده تحمیل شد!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه‌

  1. الناز گفت:

    از فیلمش خوشم اومد و مهمتر اینکه از این نکته هایی که گفتید بیشتر لذت بردم ممنونم.

  2. مارال گفت:

    آقا من نفهمیدم این موجود میرفت داخل بدن میزبان؟ یا صرفا یک روکش بود؟ بعد اینکه چطوری زخم ها و شکستی استخوان را ترمیم میکرد؟ یکی از لحاظ علمی برا من توضیح بده این چطوری عمل میکرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *