آیا فیلم Bruce Almighty 2003 کفر آمیز بود؟

آیا فیلم Bruce Almighty 2003 کفر آمیز بود؟

آیا فیلم Bruce Almighty 2003 کفر آمیز بود؟

نقد و بررسی فیلم Bruce Almighty 2003: 

۶ ستاره

نقد کلی فیلم Bruce Almighty 2003:

همیشه فیلم های جیم کری Jim Carrey از انرژی و روحیه ی خاصی برخوردار هستند! فیلم Bruce Almighty یا بروس قادر مطلق هم از این قاعده مستثنی نیست!

اینقدر جلوی دوربین فعالیت میکنه با اون فیزیک خاص بدنش و ادا اصول های مخصوص به خودش که چشم هر بیننده ای را از توجه به نکات انحرافی باز میداره! و این تاثیر مثبتی بر بیننده میذاره!

فیلم خسته کننده نیست! مفهوم خوبی داره که در زندگی خیلی از ما ها مورد استفاده است! موضوع کلی راجب رضایت از زندگی و تلاش برای بهبود آن در کنار دعا و در نظر داشتن قدرت خداست!

کفر یا شوخی؟

مشخصه که تفاوت زیادی بین خدای مسیحیان و خدای مسلمانان است! پس اصلا با تفکر مذهبی مسلمانان، این فیلم را نبینید! در بیان صفات خدا مانند یک معلول ذهنی عمل می کنند و سطح تفکرشان در حد بچه هم نیست! خیلی شناختشون از خدا ابتدایی و احساسی هست هیچ فلسفه ای پشتش نیست و هیچ دلیل عقلانی و اثباتی برای حرف هاشون ندارند!

زیاد نباید به این قسمت فیلم دقت کنید! تنها خوبیش اینه بازیگر نقش خداشون را خوب کسی انتخاب کردند! صدای بیاد ماندنی مورگان فریمن Morgan Freeman حس خوبی به فیلم میده!

پس با توجه به اعتقادات خودشون! کفر گویی نداشته و کمی خواسته طنز به ماجرا بده!

علت همه ی این ها، نداشتن یک تعریف و مبحث صحیح از ابتدا است! ریشه ی افکار در جای درستی نیست! خشت اول چون نهد معمار کج… تا ثریا می رود، دیوار کج!

فیلم Bruce Almighty 2003 - مورگان فریمن Morgan Freeman

فیلم Bruce Almighty 2003 – مورگان فریمن Morgan Freeman

بحث جنسیت پرستی در فیلم Bruce Almighty 2003:

یکم این قسمت فیلم که تمایلات شخصی نقش زن با بازی جنیفر آنیستون Jennifer Aniston برای جمع آوری آلبوم عکس ها را به عنوان یک قاعده ی کلی به بیننده تحمیل میکرد جالب نبود! چون گریس میخواست… دلیل نمیشه بروس هم باید بخواد! و همچنین خواهرش خیلی بی شعور و فوضول بود! یک سری صفاتی از خانم ها در فیلم های هالیوودی مطلوب تلقی میشه که اگر در هر شرایطی مرد این صفات را از خودش بروز بده به شدت مورد شماتت و سرزنش قرار میگیره!

صد در صد مقصر شناخته میشن مرد ها در فیلم های هالیوودی… و به این علت هست که اگر در فیلمی هرچند واقع گرایانه و منطقی، خانمی مقصر شناخته شود! سیل خانم ها برای دادن امتیاز منفی به فیلم و نقد و شکایت جریان پیدا میکنه!

حقوق برابر برعکس شده! میخواستن از این طرف پشت بام نیافتند، از اون طرف افتادند! پس لطفا منصفانه برخورد کنید! قرار نیست طرفداری از حقوق زن ها بشه پایمال کردن حقوق مرد ها! اینکه یک دختر به صرف تمایلات درونیش میخواد زندگی کاملا خصوصی و شخصیش را برای همه! از جمله دوستانش و فامیل و آشنایانش توضیح با شرح جزییات بده! دلیل نمیشه کار درستی باشه! ولی در فیلم ها کاملا حق با زن هاست… و این اشتباهه!

نژاد پرستی مدرن:

الان دوره ی فیلم های مرتبط با شهروندان آفریقایی امریکایی است! اکثر فیلم هایی که با محوریت این اشخاص ساخته می شود به شدت نظرات مثبتی دریافت می کند! و این جالب نیست! قرار نیست نژاد پرستی را برعکس کنیم و اسمش را بگذاریم عدالت! و بگوییم یک مدت شما تاختید و حالا حق ماست که بتازیم!

رفتار گریس موقعی که بروس قدم اول را برای آشتی کردن برداشت اشتباه بود! با وجود علاقه ای که داشت منکر آن شد و به جدایی دامن زد! حتما باید تصادف میکرد تا برگردد؟ این صحنه از فیلم، رفتار غلط را تشویق می کند! همه اشتباه می کنند پس بخشنده باشید!

توصیه می کنم ببینید!
  • یک سوال: آِیا از نگاه شما قدرت های الهی محدود به این فیلم می شود؟

 

امتیاز و ستاره دهی

جلب توجه

جالب و متفاوت بود!

موضوع و محتوا

موضوع برای تلاش فردی و بودن معجزه خیلی خوب بود!

فیلمنامه

جمله ها کار شده بود و بیننده را درگیر فیلم می کرد!

موسیقی

خوب بود!

صحنه پردازی

کل فیلم روی حرکات جیم کری بود و نمای کلی جالبی نداشت.

فیلمبرداری

معمولی بود! بدون خستگی

شخصیت

شخصیت ها چنگی به دل نمی زد!

بازیگران

برای یک فیلم کمدی خوب بود!

کارگردانی

برای این داستان، این ماجرا! کارگردانی خوب نبود! فشار روی بازیگر بود!

پایان عالی

مشخص بود آخرش چطوری تموم میشه!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۱۳ دیدگاه‌

  1. گفت:

    شخصیت مورگان تو فیلم مشخص بود که یه شخصیت فانتزیه و صرفا نمییشه خالق بؤدن را ازش انتظار داشت..!
    حرکات بدن دیالوگ ها و رفتارای بروس طناز و جالب بود
    یه سری از رفتارای گریس هم بچگانه بود
    بهتر میشد اگه بیشتر روش کار میشد
    ولی خب در نهایت من لذت برم.

  2. روش های یادگیری سریع - نودی گفت:

    عالی دمت گرم

  3. بهار گفت:

    ولی این روزها منم مثل بروس شده بودم از خدا ایراد میگرفتم و توقع داشتم چون کارهای نیک انجام میدم پس بد نباید برام پیش بیاد و چندبار کفر گفتم استغفرالله!انگار این فیلم واسه من ساخته شده بود و بااینکه مال چندین سال پیشه ولی من تازه دیدمش اینم یه نشونه واسه من بود منی که مثل بروس متوجه نشونه های الهی نمیشدم واقعا برای من که مثل یه هشدار بود این فیلم،

    • matin matin گفت:

      خب قشنگی فیلم های خوب همین هست که بعد از مدت ها همچنان به درد بخور هستند و از طرفی هر کسی از نگاه خودش میتونه برداشت خوبی ازش داشته باشه که به زندگی خودش نزدیکه!

  4. مهشید گفت:

    ارزش دیدن داره.فیلم زیبایی بود

  5. محمد گفت:

    واقعا فیلم قشنگ و معرکه ای بود
    هم اموزنده هست و هم کمدیه
    حالا خر مذهبیا و مسلمونای تعصبی هر گوهی میخوان بخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *