فیلم Extremely Wicked Shockingly Evil and Vile 2019 مستند یا بازسازی واقعیت؟

فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile 2019 مستند یا بازسازی واقعیت؟

فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile 2019 مستند یا بازسازی واقعیت؟

فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile 2019 :

۳ ستاره

مقدمه:

تفاوت عمیقی هست بین مستند، بازسازی واقعیت و فیلم سینمایی که از روی واقعیت ساخته میشه! وقتی کارگردانی عرضه ی ساخت فیلم جذاب و هیجان انگیز نداره! میاد برای اینکه ایرادی به جلب توجه گرفته نشه، فیلمش را عین واقعیت میخواد بسازه! و تقریبا تمام صحنه ها بازسازی فیلم ها و کلیپ هایی هست که؛ سالها پیش در تلویزیون و رسانه ها پخش شده! و این اصلا جالب و جذاب نیست که شما کپی شده ی اخبار سالها پیش را ببینید! فیلم باید برای خودش یک شیرازه و روند خاص داشته باشه که بیننده را جذب کنه!

فیلم Extremely Wicked Shockingly Evil and Vile 2019 بسیار شرور ، به طرز شوکه کننده ای شیطانی و پست! ماجرای تد باندی Ted Bundy یک قاتل سریالی و جانی و متجاوز به زنان است! نقش تد باندی را زک افرون Zac Efron بازیگر لوث و سطح پایین سینما بازی کرده است! لیلی کالینز Lily Collins ، جیم پارسونز Jim Parsons و جان مالکوویچ John Malkovich از دیگر بازیگران این فیلم هستند! همچنین هیلی جوئل اوزمنت Haley Joel Osment پسر نابود شده ی سینما هم در این فیلم حضور دارد! کارگردان فیلم جو برلینگر Joe Berlinger است که بیشتر کارگردان تلویزیونی محسوب می شود! ژانر فیلم بیوگرافی ، درام و جنایی است!

توضیحات:

لحظه اول فیلم که شروع میشه یک جمله ای از گوته مینویسه! که ترجیحا بهتر بود وقتی زبان فیلم انگلیسی هست، انگلیسی بنویسه! همون لحظه ی اول که صحنه ی قدم زدن نگهبان های زندان را نشون میده! نگهبانی که داره به سمت دوربین میاد به شدت مصنوعی و غیر طبیعیه! خیلی زیاد از حد آماده و ژست گرفته! در صورتی که نگهبان های زندان خیلی بیخیال و بی عار هستن! چون کلی حصار هست و اصولا زندان ها دور از شهر هستند! همین صحنه اول نشون میده فیلم سطح بالا نیست و کارگردان جالب کار نکرده!

به لیلی کالنیز اصلا همچین نقش هایی نمیخوره! فاز غم میگیره و مادر هم هست! هم لیلی هم زک افرون دوتا بازیگری هستند که به خاطر صرفا قیافه و چهره بالا اومدند! پس اصلا همچین ایده ای که این دوتا روبروی هم بازی کنند در واقع فقط فانتزی کارگردان هست! حالا باز لیلی کالنیز یه چندتا نقش را خوب بازی کرده ولی زک افرون بیشتر بهش میخوره خنگ باشه تا باهوش! قد کوتاه و جذابیت شخصیتی تد باندی را نداره! تمام شهرت این قاتل سریالی، به هوش و گیرایی ذاتیش هست ولی زک افرون بیشتر کودن بودن بهش میخوره و فقط توی نقش یک شاسکول خوب به چشم میاد! چون ظاهرش در حد پسند دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۴ ساله است!

سخن نهایی فیلم Extremely Wicked Shockingly Evil and Vile 2019:

معلوم نیست چرا بیخود فیلم را احساسی میکنه! هی دختره را جو گرفته و موضوع فیلم اصلا قشنگ و سنگین نیست! ماجرای یک قاتل سریالی هست! قرار نیست کسی باهاش احساس همدردی کنه! نمیدونم چرا هی میخواد به بیننده القا کنه که خیلی باید باهاش احساس نزدیکی کنید! دختره همش احساس گناه میکنه و بیخودی هی خودشو مسئول دستگیری یک جانی میدونه! خب که چی؟ برای بیننده اصلا مهم نیست این چیزها!

کلی موضوع دیگه بود که میتونست بهش بپردازه! مثلا میتونست موضوع را تکیه بده به شخصیت فریبکار تد باندی! به مشکلاتش به اینکه چرا دست به همچین کارهایی میزده! در اکثر منابع ذکر شده که شخصیتی داشت که تمام تقصیر ها را مینداخت گردن دیگران! و این نکته که تا جایی که تونست محاکمه اش را عقب انداخت یکی از جذابیت های محاکمه تد باندی بود! حالا موضوع این فیلم رفته روی عذاب وجدان یک دختر احمق! اصلا با دیدن این فیلم احساس نمیکنید که زندگینامه ای را خوندید یا اصلا چیزی از کلیت ماجرا دستگیرتون شده!

متاسفانه چون فیلم به شدت بد ساخت هست اصلا جای بحثی باقی نمیگذاره و مجبورم نقد و بررسی فیلم را همینجا به پایان برسونم!

توصیه می کنم نبینید!

پایان

  • یک سوال: به نظر شما چه چیزی انسان را به قاتل سریالی تبدیل می کند؟!

جلب توجه

فیلم گیرا نبود! و همون یک بار هم دیدنش زیادی هست!

موضوع و محتوا

موضوع چون از روی واقعیت بود خوب بود ولی حس میکنم خودش هم نمیدونست موضوع فیلم چی هست!

فیلمنامه

خوب نبود! و بیننده را درگیر فیلم نمی کرد! ولی خب بیشترش از روی واقعیت بود!

موسیقی

صدا ها بد نبود!

صحنه پردازی

فقط خودشون را شبیه به قدیمی ها کرده بودند! ولی باور پذیر نبود و حس نمی کردید در اون زمان هستید!

فیلمبرداری

بد نبود!

شخصیت

شخصیت ها خیلی دراماتیک بازگو شده بودند!

بازیگران

همه بد نبودند ولی زک کل فیلم بود و افتضاح بازی میکنه!

کارگردانی

خوب کار نکرده بود!

پایان عالی

پایان خاصی نداشت فقط تموم شد!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *