فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017 بازگشت بامزه

Jumanji: Welcome to the Jungle 2017

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017:

۶ ستاره

مقدمه:

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017، یا همان، جومانجی: به جنگل خوش آمدید! بعد از ۲۲ سال قسمت دوم فیلم Jumanji 1995، جومانجی است! بازیگران مشهوری از جمله Dwayne Johnson ، دواین جوانسون – Kevin Hart ، کوین هارت – Jack Black ، جک بلک – Karen Gillan ، کارن گیلان – Bobby Cannavale ، بابی کاناوال و… در این فیلم نقش آفرینی می کنند! فیلم جزو ژانر های کمدی، ماجراجویی و اکشن دسته بندی شده است و برای سنین نوجوانان ۱۳ سال به بالا مناسب می باشد!

نکته حائز اهمیت در مورد چنین فیلم هایی این است که بدانید، سخت است تا بعد از ۲۲ سال ذهنیت خوب از نسخه اول فیلم را! با یک نسخه ی دوم به خطر انداخت! گاهی برخی از فیلم ها با ریبوت و یا ساختن دنباله، نام مجموعه را خراب و لکه دار می کنند! گاهی حتی بینندگان مجبور می شوند برای دل خودشان هم که شده برخی قسمت ها را نادیده بگیرند! برای مثلا فیلم پدرخوانده! قسمت سوم، The Godfather: Part III 1990، افتضاحی عجیب بود! که رسما بهتر است فرض کنیم پدرخوانده دو قسمتی بود!

نکات مثبت فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017:

  • بهترین نکته ی فیلم این است که به راحتی خنده را بر لب های بینندگان می نشاند!
  • بازیگران تقریبا در نقش خود نشسته اند و به راحتی احساس ماجرا را به بیننده منتقل می کنند!
  • ذهنیت مثبت بینندگان قسمت اول را با خودش همراه می کند و کاری نمیکند که بیننده جبهه بگیرد! یا احساس کند که قسمت اول را زیر سوال برده است!
  • کمی تداعی کننده ی فیلم بسیار زیبای The Breakfast Club 1985، باشگاه صبحانه است!
  • آموزنده است، حس کار تیمی و دوستانه را در بیننده تحریک می کند!
  • زیاد از حد وابستگی به قسمت اول ندارد و در عین حال خیلی هم گسسته نیست!

توضیحات نکات مثبت:

فیلم به راحتی مرز بین لودگی و شوخی های سبک! را با خنده دار بودن مشخص کرده است و اصلا از حد نمی گذرد! بازیگران ارتباط خوبی با بیننده برقرار کرده اند برای مثال وقتی به جک بلک نگاه می کنید! در واقع بتانی را میبینید! یا ترس و حساسیت بیش از اندازه ی اسپنسر در بازی دواین جانسون به راحتی قابل مشاهده است! با توجه به اینکه قسمت اول خیلی خوب ساخته شده بود، قسمت دوم هم احساس پیوند با قسمت اول را به بیننده القا کرد! اصلا احساس نمی کنید که این فیلم میخواهد خاطرات خوب جومانجی را از شما بدزد و به خودش اختصاص دهد!

شاید تبدیل بازی از یک بازی قدیمی با مهره و تاس! به یک بازی ویدئویی در این مساله بی تاثیر نباشد! همین امر به شما می گوید که جومانجی تمام شدنی نیست! قدیمی نمی شود و در عین حال که همان دنیای جومانجی است، ولی اینجا فرق هایی هم دارد! حس خوبی که در پیوند چند دوست در عین حال متفاوت، قابل لمس است! به راحتی به یاد دوران مدرسه می افتید و زمانی که چقدر راحت با کمی ماجرجویی! دوست پیدا می کردیم! جومانجی همین است، یک بازی که در عین حال که خطرناک است، اما همیشه باعث دوستی و محبت بین یک عده می شود!

نکات منفی:

  • اولین نکته که خیلی هم آزار دهنده است، کلیشه ی عقب افتادگی در جوامع شرقی است!
  • زیاد قانع کننده نیست
  • کمی خسته کننده و سکانس و ماجرا به بیهودگی و شاخ و برگ اضافه کشیده شد!
  • تبلیغ جنسی داشت!

منفی ترین نکته:

در اکثر فیلم هایی که وارد جنگل می شوند! یا قضیه باستان شناسی یا ماجراجویی هایی با محوریت رمز و رازگونه است! یک عده انگلیسی وارد دنیای شرقی می شوند! گاهی هم از بومی ها با محوریت رنگین پوستان آفریقایی یاد می شود! این یک کلیشه ی نژاد پرستانه است که سبک بازارها و لباس های مشرق زمین را به عقب افتادگی نسبت می دهند! در ذهن بیننده، مدرن بودن را در لباس های غربی و عقب افتادگی را در فرهنگ شرقی جلوه می دهند! معماری ها کمی اسلامی و شرقی است وقتی وارد بازار می شوند! مردم اصولا احمق فرض می شوند و یک عده ماجراجوی غربی بدون آنکه اصلا مردم بفهمند کجا چه خبر است! سرزمینشان را از نابودی نجات می دهند!

در حالی که همه می دانیم غربی ها و مخصوصا انگلیسی ها تنها به قصد غارت و بهره کشی به جوامع دیگر می رفتند!

به راحتی از مهمانپذیری و انسانیت جوامع شرقی سو استفاده کردند! و جواهرات و گنجینه ها و فرهنگشان را به تاراج بردند! و متاسفانه با رخنه در فرهنگ مردم به راحتی گولشان زدند و گویی هیبنوتیزمشان کردند! گاهی هم دغدغه های دیگری از جمله گرانی و قحطی و جنگ را آوردند تا مردم حواسشان به سرزمینشان نباشد!

توضیحات نکات منفی:

الکس ابتدا وارد بازی شد و به تنهایی شروع به بازی کرده بود و این جالب نبود! چون بازی با یک کاراکتر شروع نمی شود! ون پلت که نقش اصلی تاریک ماجراست! تقریبا هیچ نقش خاصی ندارد و فقط از دور نگاه می کند! در قسمت اول جومانجی خودش بازی بود که با بازیکن ها وارد ماجراجویی میشد! اما در اینجا جومانجی به حاشیه رفته است و یک شخصیت که درواقع هیچکاره هم هست به روی کار آمده! صحنه های آخر فیلم حوصله سر بر شدند! بر خلاف قسمت اول که مدام هیجان هایی پیش می آمد و بعد بازیکن ها با آن روبرو می شدند! و یه طورایی دیگه رشته ی کار از دست کارگردان و نویسنده در رفته بود!

در این قسمت فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle 2017، بازیکن ها می ایستند موقعیت را بررسی می کنند و بعد وارد عمل می شوند! و کمی از هیجان فیلم کاسته شده است! خطر ها بیشتر تکراری هستند و آخر بازی از همین ابتدا مشخص شده است! از طرفی هیچ لزومی نداشت که کارن گیلان اینقدر با لباس تنگ و برهنه بیاد توی بازی! مشخص بود صرفا برای تبلیغ جنسی این کارو کرد و این سطح فیلم را پایین میاره! قدیمی شده این کارا و خیلی دیگه خزه!

توصیه می کنم ببینید!

پایان

  • یک سوال: اگر جومانجی را پیدا کنید، بازی می کنید؟!

 

جلب توجه

از خوش اسمی قسمت اول خوب استفاده کرد! ولی اخرای یکم بیمزه شد!

موضوع و محتوا

موضوعش اگر دوستی و کار گروهی بود پس خوب بود!

فیلمنامه

خوب نبود!

موسیقی

موسیقی ها خوب هست!

صحنه پردازی

صحنه ها کلیشه ای بود وتبلیغ جنسی داشت!

فیلمبرداری

نچسب بود!

شخصیت

شخصیت ها بامزه بود!

بازیگران

بازیگراش خوب بودند!

کارگردانی

خوب نبود! چون میشد فیلمشو خیلی قشنگ تر کنه ولی نکرد! چون تواناییشو نداشت!

پایان عالی

پایان خوشی داشت!

مای ویو

matin

matin

A goal should scare you a little, and excite you A LOT! Joe Vitale اگر نظرات متفاوتی داریم.. به دل نگیرید! نظرات خودتون را بیان کنید. تا فرق موضوعات عمیق، باهر چیز پست، مشخص میشه.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه‌

  1. شایان گفت:

    یادش بخیر جومانجی 🙂 قسمت اولش خیلی قشنگ و خاطره انگیز بود این هم خوب ساخته شده بود من حال کردم

  2. xanyar گفت:

    من پای این فیلم فقط میخندیدم :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *